2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

28 Mei 2017 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada


Beste vrienden,
Vandaag rustig dagje gehad met zo'n 22 km. Om net voor 6 uur in de morgen vertrokken en om net over 10.30 uur waren we bij de bijzondere plaats Santo Domingo de la Calzade. Hier overnachten wij met voor mij twee bijzonderheden, die ik uit de vele die wij dagelijks zien aan jullie laat weten. Beide bijzonderheden te zien in de hele mooie kathedraal en dat is de kathedraal van Santo Domingo zelf en er worden sinds jaar en dag, niet te geloven, twee kippen, flinke boutjes, een hele grote haan en een flinke grote hen gehouden in een gotische kooi.

Maar eerst nog even over de kathedraal Ik heb inmiddels vele kerken en kathedralen gezien, maar dit is een hele mooie en bijzondere. Maar er komen nog mooiere volgens mijn wandelvrienden. Het mooie bestond uit: zoveel afbeeldingen en dat kom je niet elke dag tegen en met natuurlijjk de bijbelse geschiedenis, hele mooie beelden. Maar ook algemeen met afbeeldingen van de stichter van de plaats Domingo. En foto's van pelgrims onderweg in een mooie expositie in een bijgebouw van de kathedraal en ja ik kan het niet laten, de exoositie gesponsord door Correos oftewel de Post , mijn vroegere werkgever.

En dan over de grote haan en de flink uit de kluiten gewassen kip. Wat doen die al die tijd in deze kathedraal. Het verhaal doet het al jaren goed en iedereen die het gehoord heeft zegt: als ik een keer in de gelegenheid ben dan moet ik dat gaan zien. Ik heb foto's gemaakt en twee ervan zie de foto's . Morgen wat ik noem de apotheose van de haan en de kip , oftewel de ontknoping. Tot morgen. Ga nu slapen want morgen vroeg om 04 45 uur op en regenkleding aan. Kijk op buienradar en tik in Santo Domingo de la Calzade Spanje. En als wij op pad gaan draai dan nog een keertje om op je andere zij en dan natuurlijjk aan ons denken. Met Pelgrimsgroet Jaap


  • 28 Mei 2017 - 20:01

    Carla Tieleman:

    Ja dat is een mooie legende Jaap!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 135575

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: