2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Carinola, Italië van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Carinola, Italië van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

27 Mei 2017 | Italië, Carinola

Vervolg: de broek

Beste vrienden,
De broek. Bij sommigen is het niet nodig een riem te dragen. Bij anderen wel en bij die categorie reken ik mij. En als je dan ineens geen goede riem meer hebt, dan voelt dat niet goed. Mijn broek zakte nog niet af, maar als je de klim van je leven maakt in de Pyreneeën en de calorieën vliegen er af dan ja je broek met een niet goed- functionerende riem gaat ineens afzakken met alle gevolgen van dien. En ik wil niet in de Spaanse kranten komen dat mijn broek afzakte. Eerst de jonge hotelmanager gevraagd; waar ik een nieuwe riem kon verkrijgen. Maar in geen enkele winkel een riem, ik moest bij een grotere plaats zijn. Ik terug naar de manager en die vertelde mijn in woord en gebaar: ik heb nog een mogelijkheid. Hij had zakje met bouten en moeren. Hij zocht een flinke bout uit, paste die en toen en moer erop. Dat was goed, alleen de bout was er eentje van 8 cm lengte. Dat was geen gezicht. Hij legde uit: ik ga wel even regelen en vroeg mij even op de tent te passen En dat deed ik dan ook van harte Ik heb nieuwe klant die kwam gezegd: monento manager soon back. En jawel de managerj was snel terug en ik heb een nieuwe bout/ moer sluiting Kan ik voorlopig mee verder en als het mij bevalt: misschien wel jaren ik heb hem bedankt met gracias en 5 euro dat was het me zeker wel waard. Broek zakt niet meer af. Een mooie oplossing, vind je ook niet? Zal kijken voor een fotootje m. Met Pelgrimsgroet Jaap

  • 27 Mei 2017 - 16:23

    Agnes:

    Nu ben ik toch wel benieuwd naar de afloop vandit verhaal Jaap!! Groeten Agnes

  • 27 Mei 2017 - 22:22

    Carla Tieleman:

    Had ik toch gedacht van veiligheidspelden maar dit is uniek,
    Een bout en een moer!

  • 28 Mei 2017 - 14:15

    Wim Bravenboer:

    Beste Jaap,
    Ik ben blij dat het probleem van de broekriem achter de rug is. Wat ik graag wil weten is het volgende: Hoe ging het gedurende de wandeltocht met de warmte en dan met betrekking tot de vochtbalans, voeding en voeten. Hoe is de conditie in het algemeen na zoveel km's. Is het vandaag rustdag of gaat de tocht gewoon door. Laat ook eens wat weten over jullie loop- en rustschema van afgelopen week en dan met name het stuk door de Pyreneeën, ik ben zeer geïnteresseerd. Ongetwijfeld zal je onderweg collega Pelgrimgangers ontmoet hebben, zijn uit deze ontmoetingen nog vriendschappen ontstaan?
    Een gezegende Pelgrimsgroet aan Jaap, Jan en Marlies.
    Wim Bravenboer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 135600

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: