2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Zierbena, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Zierbena, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

19 Mei 2017 | Spanje, Zierbena

Beste vrienden,

De 1e etappe Pyreneeën de zwaarste van de hele Camino loopt van Saint Jean Pied de Port naar Roncesvalles. Dat zeg iik niet, maar vele Pelgrimgangers laten het weten Zelfs een Afghanistan veteraan laat dat weten aan zijn vader. Hij meldt op zijn blog het volgende Boven stukje staat:

Paul doe het kalm aan..
"Pa doe het kalm aan, loop in het begin niet te grote afstanden", drukte zijn zoon op het hart Als je dat advies krijgt van een Aghnisthanistanveteraan; dan luister je extra goed. "Drink veel (water natuurlijk) , rust op tijd en stop als je lichamelijk aangeeft het is genoeg",. Hij maakte zich duidelijk zorgen om mij en dat alleen al verwarmde mijn hart. Ik besloot het advies op te volgen en het in het begin kalm aan te doen. De Camino is tenslotte geen wedstrijd en ik had de tijd aan mijzelf; dus waarom me onnodig haasten?

Nou als een Afghanistan veteraan zijn vader adviseert het rustig aan te doen is het op zijn Tambachts gezegd: geen kattepis. Ik laat morgenavond weten hoe het ons vergaan is En nou gelijk onder de wol, want om 5 uur op en om 6 uur lopen. Dat het u allen goed mogel gaan Met Pelgrimsgroet Jaap

Nog even over stukje Gerard Plaisier. Gerard bedankt, heel mooi stukje, ook namens Jan en Marlies zeg ik dat. Het doet miij goed en ook Jan en Marlies vinden dat. Het geeft ons extra stimulans om "hoger op te komen". Leuuk zulke reacties en dat er vele mogen volgen. Op naar de bergen!!




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 743
Totaal aantal bezoekers 135540

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: