2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Ucedo, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Ucedo, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

06 Juni 2017 | Spanje, Ucedo

Beste vrienden,
Gisteren in het kleine plaatsje Calzadilla de los Hermanilos heb ik een beeld van vroeger overgehouden. Ik waande mij lopend op de Oostendam als jonge jongen naar ons snoepwinkeltje van Teuntje voor in de Pruimendijk waar ik voor 10 cent die ik van mijn Ome Arie, op Oostendam als Ai aangesproken. En dan was het feest om van al dat lekkere snoep dat te kopen waar je bij wijze van spreken over gedroomd had. En dat beeld kreeg ik gisteren terug. Ik ben ' smiddags namelijk naar een supermarktje geweest, zo klein dat als er twee mensen voor de toonbank stonden het al vol was. Daar deed ik voor ons wat boodschappen om vandaag voor de eerste 18 km waar we niets tegenkwamen door te komen. Na een kwartiertje aan de beurt, ja de klant voor mij moest eerst get laatste nieuws van het dorp aan het kruideniersmannetje vertellen. Dus ik aan de beurt. Met handen - en voetenwerk kwam ik er niet uit en ik gebaarde: kan ik de dingen die ik wilde hebben achter de toonbank zelf pakken.? En dat was geen probleem. Grote sinaasappelen lekker vers en zoute pinda' s gekocht en daarna ben ik er nog even gebleven. Vol bewondering hoe het verder ging. Er kwamen er ook die niks kochten, maar van het kruideniertje het laarste nieuws hoorden. Later op de middag heb ik Jan en Marlies ook nog even mee laten genieten van de tijd van toen. Al met al een een heel leuk historisch uitstapje in onze nieuwe tijd. In Calzadilla hebben ze voor ons de tijd teruggezet. Voor mij fornidable in het spaans. Morgen verder over mijn hakken: halen ze Santiago de Compostela of zetten ze mij een hak? En ik ben welkom in Ierland Hoe dat kwam: ook morgen.
Met Pelgrimsgroet Jaap

  • 06 Juni 2017 - 20:34

    Carla Tieleman:

    Iedere keer laat je je lezers weer in spanning zitten Jaap! En laat me raden! Ierse Pelgrim(s) ontmoet die jou uitnodigen, o
    mdat Ireland ook zo mooi is! Ra..ra.. heb ik het goed of mis!

  • 06 Juni 2017 - 21:30

    Adrie:

    Hihi, je houdt het spannend! ☺️☺️

  • 07 Juni 2017 - 08:11

    Ans En Willem:

    Leuk weer Jaap om je verslag te lezen.
    Lieve groet van ons...
    En o wat zijn we benieuwd naar je hak..

  • 07 Juni 2017 - 10:50

    Arie En Marja Verhoeven:

    Leuk verhaal van Teuntje met haar duimdroppen. Rook het daar ook zo naar petroleum? Het bruist van activiteiten bij het HGen. Vanavond bestuursvergadering. We zitten sinds kort ook op Facebook! Ja ja, We gaan met de tijd mee. Ook Zomerfair vraagt veel energie.
    Groeten en volhouden! Arie en Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 135485

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: