2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

23 Mei 2017 | Spanje, Puente la Reina

Jaap verder met zielenroerselen.
Maar eerst over de echte Pelgrim Carla Tieleman. Zij schildert ons af als de grote lopers, maar als je als Carla binnen je (wandel) mogelijkheden Santiago bereikt hebt dan zeg ik : Carla je bent voor mij en ook voor Jan en Marlies, dat weet ik zeker, een topper. Van harte gefeliciteerd Carla als echte Pelgrim en ............... de 1e van onze mooie club Wandelsport Oostendam. Ook dat is een dikke gelukwens waard en bij deze: Carla van harte!

Ik ga verder:
Beste vrienden,
Vandaag weer verder gegaan op het Pelgrimspad. Kijk voor verslag naar site of blog van mijn vrienden Jan en Marlies. Ik probeer, zoals beloofd, de zielenroerselen zoals dat zo mooi genoemd wordt, aan u te laten weten. Dan weet u met mij hoe ik het beleef.

Ik moet zeggen, na bijna 2 maanden weg - de 26e mei is het 2 maanden - dat het aanvoelt of ik er al een jaar weg ben. Het gevoel vertaalt zich in elke dag een (wandel)feest want dat is het. Alleen en dat zonder de sores van alle dag, dus alleen maar wandelen is een geschenk en het gebeurt dat ik soms alleen loop en dan sta ik stil, niet letterlijk hoor, bij mij zelf Ondanks aantal moeilijke jaren, waar ik toch hoe gek het ook moge klinken als mens rijker uit ben gekomen, kwam de Santiago voettocht op mijn pad. En dan voel ik me met mijn bevriend echtpaar Jan en Marlies Schram een gezegendl mens. Het voelt ook net alsof ik een Schrammetje ben geworden De onderlinge verstandhouding kan ik niet beter in woorden uitdrukken. Waarmee moet je mijn gevoel, dus zoals ik het beleef aan jullie als volgers verklaren.

Ik heb er een, het onbeschrijfelijke gevoel en die is, hoe kan het ook anders, ook uit de wandelwereld. Een van onze oud- wandelaars beschreef het gelukzalige gevoel als volgt. En erbij zei de oud-wandelaar: dit was eenmalig en een volgende Vierdaagses heb je dat niet meer gehad. Het verhaal: op de laatste dag van de Vierdaagse heb ik voor de 1e keer het gevzoel gekregen dat al die mensen op de trubune en dat waren er duizenden alleen voor mij klapten. Nooit meer heb ik zo'n gevoel meer gehad.

En zo'n gevoel van dat maak je maar een keer mee , dat overkomt mij nu. Dat ik het tot het einde mag behouden en als ik weer thuis ben dat allen die ij dan tref met mij zullen zeggen: van harte gegund en blijf op dat pad.


Met Pelgrimsgroet Jaap


  • 23 Mei 2017 - 22:55

    Agnes:

    Geweldig Jaap!! Wel een beetje jaloers op je! Ik weet nog hoe het voelde de eerste 4-daagse. Wat je nu meemaakt is een niet te beschrijven ervaring en ik kan me voorstellen, dat je gaat relativeren. Ik heb maar een klein stukje met jullie mee kunnen lopen, maar onvergetelijk!!
    Buen camino. Agnes

  • 24 Mei 2017 - 22:35

    Ans En Willem.:

    Ja Jaap...Je past er bij ons helemaal bij.. een echt Schrammetje.
    Wij hebben je nu leren kennen. En wat was het gezellig en leuk. Wat hebben we gelachen.
    JE levens belevenissen weten wij maar een beetje..
    Maar we begrijpen dat het niet makkelijk was.
    Wat fantastisch dat onze Lieve Jan en Marlies op jouw levenspad zijn gekomen.
    We weten dat je er van geniet.. mogen het je helpen om een mooie weg in te blijven slaan.
    Het leven is zo als het is...het loopt zo het loopt...
    Maar jij ..met jou levensmotto... krijg nog prachtige jaren..

    Een lieve en hartelijke groet van ons...Ans en Willem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 135534

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: