2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Gaillères, Frankrijk van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Gaillères, Frankrijk van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

08 Mei 2017 | Frankrijk, Gaillères

Wat een verrassing vandaag. Weer een dertiger gelopen oftewel 30 km. Nog 175 km en we zijn dan als alles goed verloopt in Saint Jean pied de Port, dat is waar het grote (berg)spel begint. Niet dat de weken daarvoor vanzelf zijn gegaan, neen zeker nier. Maar volgens velen gaat het echt beginnen. Het begint al gelijk de 1e dag en dat wordt zaterdag 20 mei, een zware en er zijn erbij die zeggen om in wielertermen te spreken een bergetappen met cols van de hoogste categorie.

Nu eerst over vandaag. Gelopen van Bouriot-Bergones naar Gailleres met mooi weer en om een uur of een zouden we rusten voor een lunch. Omdat het in Frankrijk vandaag Bevrijdingsdag was waren de winkels dicht, behalve de bakkers en daar hebben we voor onze lunch inkopen gedaan. In de gids, die trouw door wandelvriend Jan was geraadpleegd stond, dat als we als we 1 km meer zouden lopen konden rusten bij een kerkje in Bostens. En daar zijn we naar toegegaan. Wat schetste onze verbazing. In het kerkje was een ruimte waar Pelgrimmers in ons geval de lunch konden gebruiken met de mogelijkheid koffie te zetten en te drinken. We hoefden ons niet meer druk te maken, waar we zouden kunnen gaan zitten meestal in het gras waar het niet altijd goed toeven is Dus wij aanvaarden met groot plezier dit geschenk. Met Pelgrimsgroet Jaap

• 08 Mei 2017 - 20:45

Adrie:

Zijn reuze benieuwd wat je nu weer beleefd hebt!

• 09 Mei 2017 - 12:22

Ad Boot En Alie:

Hallo Marlies, Jan en Jaap,
    Zojuist jullie avonturen voor een deel gelezen. Leuk dat we zo een beetje mee kunnen reizen. We verwonderen ons erover dat jullie al zo ver in het zuiden van Frankrijk zijn.
    Jullie maken zo wel heel wat mee. Succes op jullie verdere tocht.
    Vriendelijke groeten:

Alie en Ad