2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Monségur, Frankrijk van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Monségur, Frankrijk van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

03 Mei 2017 | Frankrijk, Monségur

Beste vrienden,
Gelukkig weer in beeld. Eergisteren mijn mobiel onderweg: ineens zwart beeld en alles geprobeerd. Daarna na het wandelen de oplader aangesloten, geen reactie. Nog eens van alles geprobeerd, maar geen resultaat. Ik heb ook Ipad bij me en met oplader Ipad met snoertje van mobiel en jawel de andere dag ging het opladen weer. Dus ik kan nu weer wat laten weten. Eerst over wat zeer persoonlijks. Vandaag is het 2 jaar geleden, dat mijn lief Helena is overleden. Heb er bij stilgestaan, in een mooie Abdij in Zuid-Frankrijk. Ik zal een foto door wandelmaat Jan gemaakt er bij doen. Heb een kaarsje voor mijn geliefde aangestoken om de herinnering levend te houden. De voettocht naar Santiago is dan ook een hele goede tijd om bij zulke persoonlijke levenservaringen tijd te hebben om er over na te kunnen denken. Kom je thuis in de hectische wereld van alle dag echt niet aan toe.

Verder nog even over de reiservaringen van de afgelopen dagen. Het was zeer zwaar, alle weerselementen op ons pad gekomen. Als je zoals is gebeurd van top tot teen geen droog plekje meer op je lijfje hebt en verkleund op het overnachtingsadres aankomt is het eerste wat je doet: onder de lekkere warme douche springen en dan een pintje pakken. Naast de weerselementen hebben we ook meer dan een uur in dikke blubber gelopen. Nou ik zeg dan: het kon niet gekker. Als Pelgrimmer moet je alles meemaken en dat hebben we aan den lijve ondervonden. Het echte Pelgrimsgevoel voel ik dan ook volop en nu volhouden. Jullie reacties geven mij daar extra kracht voor en ik ben blij zo''n schare volgers te hebben. Bedankt en in verdere van de week wederom Santiago nieuws van mij. In de soms barre omstandigheden van afgelopen dagen een warme en ook hartelijke groet van mij. Pelgrimmer Jaap op de Sint-Jacobsroute.

  • 03 Mei 2017 - 21:59

    Carla:

    Dat is het mooie van de Camino,de Herinneringen die boven komen wat jij en je Vrouw al die Jaren gedeeld hebben met elkaar, en ik weet zeker als je in Santiago aangekomen bent dan kan je het Echt niet meer droog houden,en jou Helena zal boven trots op je zijn Jaap!

  • 03 Mei 2017 - 23:18

    Adrie:

    Ik ben het helemaal eens met de reactie hiervoor, Lenie zal inderdaad heel trots op jou zijn daarboven! Wat beleven jullie toch veel, wat een verhalen! We reizen echt met jullie mee, kijken op de kaart waar jullie zijn, jullie komen in plaatsen waar wij ook zijn geweest en dat is zo leuk! Succes hoor en hou vol! Liefs van ons!

  • 04 Mei 2017 - 15:56

    Dirk De Jong:

    Jaap uiteraard hebben wij dat gelezen hoe jij nog steeds terug denkt aan jouw geliefde
    dat is altijd een teken dat je ze nog steeds onder je hart draagt.
    Maar even over jullie tocht het is toch wel heel bijzonder op jullie leef tijd dit nog te onder nemen. Hoe gaat het met Dhr en Mw; Schram het is voor jullie wel zwaar in die modder maar petje af voor Mw. schram dit met jullie te door staan, wij Elly en ik vinden het een geweldige
    prestatie en hou vol.

    heel veel sterkte allemaal en de hartelijke

    Groeten, van Elly en Dirk

  • 07 Mei 2017 - 12:34

    Kil Timmers:

    Als voormalig beroepsmilitair heb ik heel wat afgelopen met zware bepakking en begrijp dus maar al re best dat jullie een enorme prestatie aan het leveren zijn! Respect en ik wens jullie een zeer plezierig vervolg!!

  • 08 Mei 2017 - 11:24

    Corrie En Herman Vanammelrooij:

    Jaap,
    ook wij volgen jou trouw. Je doet het geweldig.
    Veel sterkte de komende tijd .Wij duimen voor
    jou. Hartelijke groet, Corrie en Herman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 135508

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: