2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

16 Juni 2017 | Spanje, Barbadelo

Beste vrienden,
Aftellen: nummer 4 kan van het lijstje af. Vanmorgen om 04.30 uur opgestaan en om 5 uur Jan en Malies gewekt. Om 6 uur vertrokken en de km-teller staat vandaag weer boven de 30. We zitten tegen de 2700 km aan, gaan we morgen als alles goed verloopt overheen.

Het 100 km-punt
Vandaag ook bij het 100 km-punt aangekomen. Marlies had al tegen mij gezegd: Jaap het 100 km-punt was, toen Jan en ik in 2011 de Camino fietsten, niet om aan te zien Je kon bijna de gegevens niet meer lezen. Ik nog in mijn jeugdige onschuld: Marlies dat hebben ze inmiddels natuurlijk wel toonbaarder gemaakt. Nou niets is minder waar Er staat wel nieuw paaltje, maar dat is hélemaal ondergekladderd. Ik weet zeker; dat dit bij Oostendam gelijk aangepakt zou worden. De dames Corrie en Lenie zouden zelf de schoonmaakdoeken ter hand hebben genomen. Jammer; want zoals ik gisteren meldde: het is voor degenen, die alleen de 100 km lopen en natuurlijk ook de meer kmlopers wel bepalend en dan wil je een leuke foto maken, niet?

Kms aftellen
De kmteller staat op 79 km. Eigenlijk niet voor te stellen, maar het wandelfeest en dat is het voor ons nog steeds zo een feest; zit er bijna op. We zullen van de laatste 3 dagen naar Santiago de Compostela volop genieten en daarna ook met de 4-daagse wandeling naar Finesterre. En dan natuurlijk de 4-Daagse van Nijmegen Daar zijn Jan en ik ook van de partij en zij die moeten bemeoordelen: heeft hij en natuurlijk ook mijn wandelmaat genoeg kms in de benen hoeven daar niet over te twijfelen. Jan en ik hebben dit wandelseizoen de meeste kms gemaakt, niet?

Met Santiagogroet, Jaap


  • 16 Juni 2017 - 21:01

    Lenie Kroos:

    Hallo Jaap we hebben elkaar een vrijdagavond al gesproken maar wij wensen Lenie en Corry de laatste dagen heel veel geluk toe ps doe wel voorzichtig doe geen bokken sprongen maken als je er bent doe ook de groeten aan de fam schram

  • 17 Juni 2017 - 06:46

    Gonny Van Noort :

    Goedemorgen Jaap , je bent nu denk ik alweer een poosje op stap deze ochtend want als het dan op z'n heetst is kan je siësta houden en als er een riviertje in de buurt is de voeten laten genieten . Er is soms veel te zien onderweg aan oudheden mooi hè .
    Gonny van Noort

  • 17 Juni 2017 - 15:14

    Ans En Willem:

    Oké Jaap... nog even..
    Wij kijken zo uit naar maandag.
    Lieve groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 135553

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: