2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

12 Juni 2017 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Beste vrienden,

Ja eindelijk hier ben ik weer. Ik ga verder met de knie.

DE KNIE
Net zoals bij jullie was het voor mij ook de grote vraag: haalt de knie de (dagfinish) of is het onderweg op een gegeven moment medisch onverantwoord verder te gaan. Ik was na het advies van de gastheer: rust, rust en met de knie op 2 kussens niet alleen er mee geholpen, maar was ook heel goed uitgerust en na nog een verkwikkende nachtrust er achter aan vroeg uit de veren en ik voelde me prima. Zo zei ik tegen mezelf: Jaap rustig aan en je voelt zelf wel of het gaat of niet. En ......jawel het ging goed, zo goed dat ik dan weer tegen mezelf moest zeggen: maatje rustig aan. En dat heb ik gedaan en bij binnenkomst in Villafranca waar we nu zitten is de conclusie: knie weer Pelgrimsvaardig. Ik ben er heel blij mee, want voor hetzelde geld zou ik door de wandelmeester Arie, die mij gelijk belde vanmiddag opgehaald kunnen worden als ik niet verder kon en ik naar huis zou willen. Arie vertelde, dat niet alleen bij mij, maar ook op de oefentocht Vierdaagse 4 dames onderuit zijn gegaan afgelopen zaterdag in Ossendrecht. Nou dan kan je zeggen: Jaap wil niet dat de dames van Oostendam dat - voor de 1e keer denk ik - alleen moeten verwerken Hij wilde zijn meeleven op deze wijze laten zien. Alle gekheid nu even op een (wandel)stokkie. Ik ben echt in mijn nopjes dat ik verder kan, want je zit er zo dichtbijj. Ik neem er straks een lekkere neut op Proost hoor en als alles nu verder goed gaat wordt het volgende week maandag feest in Santiago de Compostela. En in Groesbeek hoop ik met alle Vierdaagsegangers er ook op te kunnen proosten met rondje van Pelgrimmer Jaap. Ik groet u allen met Pelgrimsgoet en zal bij de laatste grote beklimmingen (morgen al een grote jongen) en vooral bij de afdalingen goed uitkijken. Met Pelgrimsgroet Jaap Daaaaaaag!!!

  • 12 Juni 2017 - 18:07

    Ton Heus:

    Rustig aan Jaap met die neut, je moet morgen weer verder met die knie :)

  • 12 Juni 2017 - 18:14

    Jan Dubbeld:

    Hoi Jaap,
    Fijn om te horen dat je gewoon verder kunt. Het zou jammer zijn als je in het zicht van de haven zou moeten stoppen. Inderdaad, neem een lekkere neut op de goede afloop. Groetjes van de buurtjes van 68.

  • 12 Juni 2017 - 18:58

    Ans En Willem:

    Fantastisch Jaap...het gaat gewoon lukken.
    Groet Ans en Willem.

  • 12 Juni 2017 - 19:30

    Pieta:

    Mooi hoor dat het goed is gegaan.....toppie!!!
    Lieve groet Pieta

  • 12 Juni 2017 - 23:13

    Adrie:

    Goed gedaan hoor Jaap! Ik ben trots op jou! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 135613

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: