2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

14 Mei 2017 | Frankrijk, Saint-Palais

Beste vrienden,
Zoals beloofd kom ik vandaag terug op verhaal van gisteren. Over honden in Frankrijk en over de Pyreneeën. Maar eerst over vandaag.

Met Jan en Marlies ter kerke gegaan en als Protestant een mis bijgewoond. Zoals de kerken in Frankrijk is het ook met de kerkdienst. Er zit veel bezieling in en als je zo' n mooie Katholieke kerk binnenkomt
heeft dat toch iets. In elke kerk 14 afbeeldingen van de Kruisweg over de lijdensweg van Christus. Je kijkt er elke keer weer naar, elke keer weer andere afbeeldingen over hetzelfde en met Jan sta ik dan stil bij wat er allemaal toentertijd gebeurd is. Ik heb me voorgenomen ook een keer naar Israël te gaan om naar de plaatsen te gaan waar en ik noem in mijn woorden het evangelie tot leven is gekomen. Als je naar onze Protestante traditie kijkt is dat ten opzichte wat ik nu aan den lijve meemaak, wel stukken minder. Komt wellicht ook door het omgaan met elkaar hier. Gezegd wordt hier in Frankrijk: hoe zuidelijker hoe warmer en hoe noordelijker en dan bedoelen ze ook Nederland mee, hoe kouder, letterlijk en figuurlijk. Daar zit zeker wel wat in En dan komt er nog bij: of je nou christelijk bent of niet, de warmte geldt voor iedereen die je ontmoet Vindt dit een verrijking van het dagelijkse leven.

Dan over de Pyreneeën: ik kan ze bijna aanraken en zal dat binnenkort ook gaan doen. Vandaag na de kerkdienst nog een klein tochtje gemaak Maar heel pittig: kijk bij Jan op de site en dan weet je dat we al enkele flinke kuitenbijters hebben gehad. Jan merkte op: ja Jaap dat is om er even in te komen, je zal hele flinke jongens op je pad treffen Zie ook nog bij site Jan het aantal kmsterren, die we al in de benen hebben. Een dikke 1900 km. En dan komen er nog een kleine 1000 kms.

Nog even dit: ga nu wat persoonlijke dingen doen, heb ik nog tijd dan stukje over de Franse honden. Met Pelgrimsgroet; Jaap
Dan nog even dit: hebben jullie nog wat wat je wilt weten: meldt dat in je reactie en ik zal mijn best doen het te laten weten. Met Camino groet Jaap

  • 14 Mei 2017 - 18:41

    Arie En Marian :

    Ha ha Jaap,
    Fijn dat het zo goed gaat met jullie. Wat een divers aan belevingen heel leuk.
    We wensen je met de heer en mevr. Schram nog veel goede en leuke kilometers.
    Hartelijke groeten voor jullie en alle goeds.


  • 14 Mei 2017 - 19:54

    Ellie En Jan Van Es:

    Wat leuk om zo jouw reisverslagen te lezen Jaap. Vanuit Oostendam wensen wij je veel succes. Groeten, Ellie en Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 135591

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: