2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Saint-Ouen-des-Alleux, Frankrijk van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Saint-Ouen-des-Alleux, Frankrijk van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago

Door: Jaap van Beek

Blijf op de hoogte en volg Jaap

17 April 2017 | Frankrijk, Saint-Ouen-des-Alleux

Beste vrienden,

Geen dagverslag maar naar aanleiding van het wandelen zo vrij in de natuur op weg naar Santiago de Compostela met al 1200 km afgelegd. Ik hoop van harte dat ik mag aankomen in Santiago en hierbij enkele wandeloverdenkingen. En met name voor de volgers, die het wandelsport zelf beoefenen. Allereerst de veters strikken, doe ikzelf op, wat ze ook wel noemen "ouwe wijven manier". Wandelmaat Jan Schram deed het voor en sindsdien hanteer ik de nieuwe knoop. Vast als een huis aldus de meester. Dus interesse ik hoor er wel van.
Dan voeten afplakken met voorheen elastoplast, niet meer in de handel, dan kwam in Nederland optiplst. In Frankrijk niet te koop, dus wat nieuws gekocht. Hier in Frankrijk hebben ze Tanzoplast, zelfde idee en het doet net als de eerder genoemden: je voetzool met wat ze noemen met een tweede huidlaag beschermen. Ik heb er in ieder geval baat bij. En dan dit: nog over het zitplastic van de schilder. Aart van Toorn heeft mij twee stukken gegeven en ik heb het bijna elke dag gebruikt. Broek ook na de zitpauze nog schoon en niet nat van het gras. Suggesties voor Vierdaagsegangers: eentje of meer meenemen. Tot slot: als je dagelijks zo lang en ver loopt krijg je onherroepelijk dikke vingers. Dit kan ook tijdens Vierdaagse voorkomen worden met klosje hout of klein balletje. Ik zou zo zeggen: doe er je voordeel mee.
Dan nog over het wandelen. Gaat goed en daar laat ik verdere van de week weer wat van horen. Beste vrienden, het allerbesten en het moge jullie goed gaan. Jaap.

  • 17 April 2017 - 17:50

    Yvon:

    Beste Jaap

    Natuurlijk komen jullie in Santiago aan.
    Maar ik dacht na je zoveel vierdaagse
    lopen dat je alles wel wist haha
    Goede reis verder en zet hem op

  • 18 April 2017 - 21:09

    Alice Van Toorn:

    Hoi Jaap, Jan en Marlies,
    Fijn dat het goed gaat. Santiago is nog ver, máár dat gaan jullie zeker halen.
    Groet, Aart en Alice

  • 19 April 2017 - 13:24

    Agnes:

    Ha Jaap, Fijn alles over die "plasten" te weten. Ik zal het onthouden voor de 4-daagse ;-)
    Dat "zitplastic" van de schilder dat lijkt me ook wel wat! Houden we een droog kontje!
    Succes verder maar weer!

  • 20 April 2017 - 01:28

    Carla:

    Jaap wat heb je het goed uitgelegen!
    En die klosjes hout heb ik al in mijn rugzak zitten!
    Zet hem op he!!!!Je doet het GEWELDIG!!!!

  • 22 April 2017 - 10:29

    Lenie Kroos :

    Hallo Jaap ik heb je reisverslag gelezen volgens mij gaat jij het wel halen
    Je bent altijd positief en daar kom je ver mee hoe is het met fam Schram


    Hg van Lenie en Corry

  • 23 April 2017 - 12:58

    Petra Kars:

    Beste Jaap,

    Leuk om te lezen dat alles goed gaat. Nog heel veel veilige wandelkilometers gewenst. Succes.

    Groet, Ron en Petra

  • 24 April 2017 - 17:48

    Mas En Lies Westerlaken:


    Dag Jaap,

    Wij vinden dat je een topprestatie levert. Niet allen op wandelgebied, maar je hebt ook talent om te schrijven. Wij vinden het prachtig om je avonturen te lezen Het is net een spannend boek. Nog veel succes met het wandelen. Wij weten zeker dat je het haalt. Ook succes voor Jan en zijn vrouw.

    Groeten van Mas en Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 915
Totaal aantal bezoekers 135608

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: