2egedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Nieuwerkerken, België van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2egedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Nieuwerkerken, België van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2egedeelte voetreis Santiago

Door: Jaap van Beek

Blijf op de hoogte en volg Jaap

03 April 2017 | België, Nieuwerkerken

Waarde volgers,
Ja je belooft wel eens wat, maar als de techniek je in de wielen rijdt houdt het op. Gelukkig kwamen we gisteren aan in de grote stad Troyes met meer dan 100.000 inwoners. En daar werkte WiFi wel, ook gewoon mobielverkeer was weer mogelijk. Gisteren geen gelegenheid meer gehad om vervolg 2e gedeelte te doen. Daarom uurtje eerder opgestaan voor het wekkertje mij om 6 uur roept. Ik denk: eerst mijn trouwe aanhang late weten hoe het mij vergaat. Maar allereerst over mijn wandelmaat Jan Schram: bij hem lukte het wel en Jan heeft per dag verslag gemaakt. Gaat ook hem volgen en tik in Elizabethenjan.waarbenjij.nu Dan weet je niet allen waar we zitten oh pardon waar we lopen, maar vele wetenswaaardigheden zijn met afwisselend een scheut humor overgoten. Mag je echt niet missen, dus doen.

Over mij: eerst voel me goed ook na een slopend begin? Hier komt het: gelijk in het diepe. Het voelde aan als de 1e weken militaire dienst lichting 1964-1. In Ossendrecht in BB ingelijfd en 2 weken later met zogenaamde kistjes (wandelschoenen) de 25 km gelopen. Alleen zij die het uitliepen en sommigen, waaronder ook ik hadden bloed in de schoenen mochten bij BB blijven. Daarom werd BB de bloed batterij genoemd. Dus de 1e stappen daar geleerd en zoals ik nu ook laat horen: of het is medisch onverantwoord anders ga je door. Ook met de 1e dag 35 km in flink heuvelachtig landschap en 12.kilo bepakking. Vergelijkbaar met de 50km en dan voor kenners de 2e dag van de Vierdaagse. Ook de 2e en 3e dag,weliswaar tikkeltje minder zwaar kan je vergelijken met 40 km Vierdaagse 2e dag. Waarde vrienden het is nu 05.45 uur. Zo Jan en Marlies wekken en dan weer 25 erbij. Het km aantal komt dan - zie de site van Jan - over de 850. Afsluitend: zou alleen vrijdag de pen hanteren, maar met wel/ geen Wfi stap ik daar van af. Moet jullie nog bijpraten over de pelgrimszegen, een internationaal echtpaar en over mijn rugzak. En nog vele andere belevenissen. Ik groet u uit Troyes. En kijk elke dag maar even, niet voor 20.00 uur hoor, eerst aan de wandel,dan opknappen met een lekker pintje erbij of zoals Jan het noemer, een snaveltje wij en dan hanteer de pen om u ons wandelen en belevingsverhalen te vertellen. Tot de volgende keer en vergeet site van Jan niet met Elizabethenjan.waarbenjij.nu
Het gaat u goed . Met hele hartelijke en warme Pelgrimsgroeten ook van Jan en Marlies Jaap

  • 03 April 2017 - 09:34

    Adrie:

    Succes hoor vandaag, vanavond ga ik je verslag lezen en ook die van Jan en Marlies! Grtjs.

  • 03 April 2017 - 12:18

    Herman Vanammelrooij:

    Verslag gelezen/ Zet em op en sterkte ! Corrie en Herman.

  • 03 April 2017 - 12:23

    Yvon:

    Succes en zet hem op jullie kunnen het

  • 03 April 2017 - 14:16

    Ans Hoog Antink - Schram:

    Dag Jaap, ik ben het jongste zusje van Jan...
    En lees iedere dag hun stukje mee...
    Ook bij jou dus nu...
    En ik vind het fantastisch dat je je hebt aan gesloten bij Jan en Marlies op deze pelgrimstocht..
    BEWONDERENSWAARDIG...
    Dikke PLUIM......

  • 03 April 2017 - 17:30

    Pieta:

    Hallo Jaap,

    Gaat allemaal goed zo te horen, veel succes en plezier.
    Groeten ook aan Jan en Marlies.


  • 03 April 2017 - 19:34

    Alexander :

    Hoi Jaap,

    Leuk hoor al die verhalen. We genieten met veel plezier. Super
    Veel succes ook met je meelopers. Groeten van ons allemaal

  • 03 April 2017 - 20:06

    John Valster:

    Leuk om te lezen en succes voor de komende dagen .De groeten uit Roosendaal

  • 03 April 2017 - 20:12

    Hanny En Jan Lodder:

    Hoi Jaap

    Wat leuk om je te volgen ....wat leuk om die verhalen te lezen ...ik hoop ook ooit die tocht te kunnen wandelen....nog heelveel succes ...doe de groeten aan Jan en aan z.n vrouw

  • 03 April 2017 - 21:00

    Carla:

    Hoi Jaap
    Nog steeds goed weer he!
    Ik kijk er elke dag naar uit om jullie belevenissen te volgen!
    Op je eigen tempo hoor en weer succes met zijn drietje!
    Een Caminogroet van Carla

  • 04 April 2017 - 18:33

    Arie En Marian:

    Haha Jaap,

    Leuk om je verhalen te lezen. Fijn dat het goed gaat. Ook voor je meelopers alle goeds!
    Groetjes en succes voor jullie saam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 921
Totaal aantal bezoekers 135549

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: