2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

17 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Beste vrienden,
Ja weer op honk oftewel ik zit weer in een zeer luxe overnachtingslocatie. Na twee nachten een beetje behelpen omdat ik douche en toilet met velen moest delen, gisteren met zo' n 20 man, heb ik nu alleen de beschikking over douche en toilet. Wat een luxe dat je op elk moment er naar toe kan gaan en niet in de rij moet gaan staan. Nog 2 dagen naar Santiago de Compostela en met aftellen kms: nog zo' n 54 km te gaan. En dan nog 4 dagen naar Finisterre en dat is nog 94 km. We zitten nu tegen de 2700 kms aan. En nogmaals het is eigenlijk niet te bevatten. Zoveel kms in de benen en nog altijd met zijn drieën, super!!

Vanmorgen weer vroeg op en dat was om 04.45 uur en om stipt 6 uur vertrokken. Weer meer dan een schitterende omgeving, sjonge jonge wat een schoonheid. Je staat als je in het dagelijkse Hollandse leven bent er veel te weinig bij stil. Hier is het elke dag genieten geblazen. Wat een schoonheid en wat een cuktuur o.a in de kleine dorpjes en ook in de kerken. Hoe dichter je bij Santiago de Compostela komt hoe meer er bij de kerken de deuren open staan en . .. een stempeltje in je Pelgrimspaspoort krijg je ook nog. Mijn 3e boekje is al weer bijna vol en in elk boekje kunnen 56 stempels, dus ik zit al aan de 170 stempeltjes.

Inktvis
We zijn in het kleine plaatsje Melide en iedereen heeft het erover. Als je daar bent MOET je inktvis gegeten hebben. We hebben dat om een uur of half twee dan ook gedaan. Jan tegen mij: doe jij ook mee Jaap. Ja natuurlijk Jan. Ik kan natuurlijk niet verkopen dat ik dat niet geprobeerd heb in de inktvisstad. Dus alledrie inktvis en gauw gezegd: ik zal dat voorlopig niet meer nemen. ik zag op internet een verhaal en de man zei: ik heb tuinslang op. Nou zo gek wil ik het niet maken, maar ik zal het voorlopig niet meer nemen Liefhebbers zeggen: je moet het leren eten. Hoe dan ook de eerste tentakels heb ik binnen. Zo vrienden: op naar de laatste dagen met de bíjna afgesleten hak die mij niet in de steek heeft gelaten en samen hopen we over de eindstreep te komen en beiden de hak weliswaar meer dan ik een beetje versleten. Maar na een dikke 2700 km en dat 3 maanden lang is voor mij als 70' er zo dan zo gek nog niet. Op naar de laatste loodjes. Het ga u allen heel goed. Met Pelgrimsgroet en wederom bedankt voor het meeleven. Jaap

  • 17 Juni 2017 - 17:01

    Bert En Heleen Alblas:

    Geweldig Jaap. Grote klasse hoor!
    Zet m op in de laatste week.
    Hartelijke groet

  • 17 Juni 2017 - 17:45

    Wim Bravenboer:

    Beste Jaap,
    Als 70-plusser een voettocht maken naar Santiago de Compostele is een prestatie waar menig jongere en ook de oudere jongere een voorbeeld aan zouden kunnen nemen. Dat beweging goed is voor het menselijk lichaam dat weten we al jaren, maar niet voor iedereen is het mogelijk zo’n tocht te volbrengen.
    De jarenlange trainingstochten voor de 4-Daagse van Nijmegen en de 4-Daagse zelf hebben gezorgd voor een topfit lichaam en niet te vergeten je enorme enthousiasme en gedrevenheid voor de wandelsport hebben gezorgd voor je huidige conditie.
    Met jouw “achterban” thuis, die je al die jaren gesteund hebben is dit mogelijk geworden en laten we wel wezen Jaap, ook nu – daar ben ik van overtuigd – heeft de gedachte aan jouw lieve Lenie je deze prestatie laten volbrengen.
    Ik hoop van harte dat je nog heel lang gezond mag blijven en dat je de komende jaren een voorbeeld mag zijn voor de mensen die zich met de wandelsport en sport in het algemeen bezighouden of beoefenen.
    De komende dagen wens ik je een prettige wandeling en behouden aankomst toe, maak er een feest van, neem vooral een lekker pintje.
    Een hartelijke groet van Wim Bravenboer.

  • 17 Juni 2017 - 20:20

    Carla Tieleman:

    Hallo Jaap, dat heeft Wim Bravenboer heel mooi beschreven over jou! En ik denk als je aankomt bij de Kathedraal jou lieve Lenie ingedachte jou omhelst! En laat maar de traantjes de vrije loop! Ze zal super trots op je zijn!
    De mini pelgrim.

  • 17 Juni 2017 - 21:56

    Henny Van T Hof:

    Hallo Jaap,

    Wat een tocht, en wat een belevenis! Op naar het einddoel, het is nu nog maar een stukje als je kijkt wat je al achter de rug hebt. Wens je nog een paar prachtige wandeldagen, geniet ervan!!

    Hartelijke groet Henny

  • 17 Juni 2017 - 22:39

    Adrie:

    Heb je geprobeerd te bellen, maar krijg je niet te pakken! Hihi, wat een verhaal weer over die inktvissen, je hebt het in ieder geval geprobeerd! Top! Het gaat nu opschieten voor jullie, spannend die laatste dagen en dan het einddoel, prachtig daar! Wij hebben daar meerdere malen onze vakantie gehad , je komt niet uitgekeken! We blijven het een schitterende prestatie vinden van jullie! Ongelofelijk. Van jullie alle 3! Wij zitten nu in Normandië, maar zijn weer thuis als jullie terugkomen en zijn dan benieuwd naar nog meer verhalen! Je zal de eerste tijd wel weer moeten wennen thuis na al die avonturen! Lenie zou inderdaad heel trots op je geweest zijn, daar ben ik van overtuigd! Succes voor de laatste loodjes! Dikke kus van je zus!!

  • 18 Juni 2017 - 00:12

    Ans En Willem:

    Wat een lieve woorden allemaal naar jou toe Jaap.
    En dik verdiend hoor.
    Nog 2 nachtjes...wauw...tot gauw.
    Lieve groet van ons.

  • 18 Juni 2017 - 06:28

    Gonny Van Noort :

    Goede morgen Jaap , het is leuk jou op je voettocht te volgen en dan die reacties te lezen . Het gaat goed , rustig aan maar , nu nog een klein weekje tot Finisterre wij wensen je succes , ga met God . Mijn neef Rob zit vlak achter je en ontmoette Gerda en Ton die zijn geloof ik op de fiets hè . Groetjes .

  • 18 Juni 2017 - 17:31

    Joke Van Dijk:

    Wat een fantastische prestatie Jaap!! Ik denk dat je de laatste dagen vleugels krijgt. Met je enthousiasme en je leuke verslagen die je ons weer elke dag weer stuurt. Geniet van de laatste dagen. Maar er zullen ongetwijfeld ook tranen komen van blijdschap en ontroering. Met lieve groeten ook van Dick en Janny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 135480

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: