2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

15 Juni 2017 | Spanje, Barbadelo

Beste vrienden ,
De dag wat betreft het wandelen zit er weer op. Het is een 30'er geworden, namelijk 31 km en de plaats Barbadelo. En alledrie weer goed over de streep. Er blijven nog 4 wandeldagen over naar Santiago de Compostela. En de nog af te leggen afstand: nog ongeveer een 110 km. Morgen weer vroeg op want er wacht ons weer een 30'er. Zoals ik gisteren al gemeld had kwamen Jaap en Wilma Zeilmaker ons met een bezoek vereren. Wij stelden dat zeer op prijs. Wilma, voor degenen die het niet weten, een van de Vierdaagse lopers van Oostendam en Jaap die ken ik persoonlijk. Toen ik als voorzitter CDA van H.I Ambacht er mee stopte heeft Jaap het overgenomen en dat doet hij nu al weer jaren. En vanmorgen is Wilma een 10 km met ons meegelopen. En dat ging haar zeer goed af. Je kon echt zien dat zij goed getraind was en had dan ook geen enkele moeite ons, ook bij het klimmen en dalen, bij te houden. Sterker nog: als Wilma en Jan het gewild hadden, zouden ze binnen een mum van tijd uit zicht geweest zijn. Uiteraard bleven we bij elkaar.

Dan nog even over de oorkonde, die de Pelgrim wacht. Of je nu de Pelgrimstocht van huis uit loopt of alleen de laatste 100 km je ontvangt dezelfde oorkonde. Wandelaars moeten minimaal 100 km afleggen en fietsers 200 km. Morgen na een 10 km krijgen wij het bordje nog 100 km te gaan naar Santiago te zien. We tellen niet alleen dagen af, maar gaan dat ook voor de kms doen. Ik ben wel benieuwd of het drukker zal worden bij het nog 100 km te gaan bordje. De verwachting is van wel. Morgen laat ik dat wel weten. Zo vrienden, de laatste tijd reacties van niet alleen Ambachters, maar ook van vrienden, kennissen die elders wonen. Bijzonder leuk dat meeleven en hierdoor ontstaan weer hernieuwde/ nieuwe contacten. En tot slot de reacties dan: ik word er wel eens verlegen van en krijg dan een rode kleur. Ik hoef dat hier niet uit te leggen , omdat de zon ook zijn deel geeft en mij rood kleurt. Dan hoef ik de rode kleur niet uit te leggrn en kan elk moment van de dag er zelf stil van genieten met het rood op mijn kaken. Al met al: de Camino is grandioos en jullie helpen dat nog grootser te maken. In het spaans zeggen ze gracias oftewel bedankt ! Met een door de zon en vanuit mijn hart welgemeende en verwarmde Pelgrimsgroet ,Jaap.

  • 15 Juni 2017 - 18:53

    Ans En Willem:

    Prachtig Jaap...
    Leuk dat ook jij bezoek hebt gehad. Fantastisch..
    Wij zeggen weer...."Tot gauw.."

  • 15 Juni 2017 - 19:37

    Carla Tieleman:

    Wat een tempo!niet meer bij te benen!
    Jaap ik dacht als je regilieus of spiritueel(vragen ze aan je)dat zijn toch twee verschillende oorkondes dacht ik(spiritueel heb ik) en een mooie koker kopen om hem erin te doen,anders kreukelt hij!

  • 16 Juni 2017 - 10:14

    Gonny En Henk Van Noort :

    Dag Jaap , goed dat je zo lekker loopt maar dat was je al wel gewend van de Nijmeegse 4 daagse . Toen wij vorig jaar in de kerk in H.I.A. jou spraken had je het al over de camino en je hebt het echt gedaan lof . Jij hoeft niet meer rood te worden je bent vast al hartstikke bruin . Wij lezen met plezier je verslagen , je hebt denk ik geen foto's gemaakt hè . Deze laatste dagen volhouden hoor .
    Doei .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 135476

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: