2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

14 Juni 2017 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Beste vrienden,
Na de min of meer moeijke dag gisteren, vandaag een etappe van zo' n 20 km. En zoals ik gisteren al aangegeven had moeilijkste wat betreft stijgen zou achter de rug zijn. Dat is niet uit mijn duim gezogen maar van de papieren die ik had. Niets was minder waar. We gingen weer ophoog en hoe: stijler omhoog gaat bijna niet. Een jonge dame, die bovenop de berg aan het uitrusten was zei tegen ons: dit vond ik het moeilijkste stuk klim. Nou dan weten jullie het wel. En dan als je zo'n grote stijging hebt gehad is er ook een grote afdaling. En dat was zo. Afdalen is volgens velen moeilijker dan klimmen en dat hebben wij ook ervaren. Je moet je eigenlijk tegenhouden als je naar beneden gaat. Dat hebben we ook weer gehad , alle drie goed over de streep en vooral Marlies loopt met de dag soepeler, klasse hoor!. Op naar morgen en ik ga niet meer zeggen een makkie. Verder straks bezoek van Wilma en Jaap Zeilmaker. Morgen meer daarover en over nog 5 dagen te gaan met nog een 140 km op de teller tot Santiago de Compostela. En dan nog 4 dagen naar Finisterre, een kleine 100 km. Nog even over het aantal kms: de 2600 voorbij. Af en toe geloof ik het zelf niet

Nog tegoed van mij: de innerlijke reis naar Santiago de Compostela. Zal ik in de loop van de week mee verder gaan. Het ga u goed en met Pelgrimsgroet Jaap


  • 14 Juni 2017 - 18:21

    Ans En Willem:

    Fantastisch Jaap...
    We kunnen gewoon niets toevoegen.
    Geniet van je bezoek...hartstikke leuk.
    Nu kunnen we echt zeggen : TOT GAUW.

  • 14 Juni 2017 - 19:13

    Carla Tieleman:

    Ja Jaap je heb het maar te geloven!!!! Ongelooflijk hoe jij dat toch presteerd! Wat voor krachtvoer eet je? Ik geloof ook dat die( Pelgrimsmaaltijden) wonderen verichten!! NeehoorJaap,alle gekheid op een stokje!!! Je bent zelf zo'n krachtig Baasje!!

  • 14 Juni 2017 - 20:53

    Henny Van T Hof:

    Hallo Jaap,

    Fijn dat jullie ook vandaag weer goed over de streep zijn gekomen!
    Geniet er van,en veel plezier met de visite.
    Doe Jan Schram ook de groeten van mij.

    Nog een paar fijne wandelwagen.

    Groetjes Henny

  • 14 Juni 2017 - 23:29

    Herman Vanammelrooij:

    Het is grandioos Jaap. We kunnen ons voorstellen dat je het zelf
    amper kunt geloven.Nog sterkte voor de "laatste"kilometers .
    Hartelijke groet, Corrie en Herman vanAmmelrooij.

  • 15 Juni 2017 - 09:15

    Gonny En Henk Van Noort :

    Dag Jaap , gisteren kreeg digitaal bericht dat je de Camino loopt , geweldig je bent al een eind op weg naar het einde ik las dat je ook nog naar Finisterre gaat . Mijn neef loopt ook de camino op het ogenblik maar komt achter jou aan zijn naam is Rob Nugteren misschien tref je hem toch nog ergens .
    Leuk hè al die reacties van de thuisblijvers .

    Gonny van Noort ,Assen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 135523

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: