2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

13 Juni 2017 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Beste vrienden ,

Het zit niet mee, een verslag gemaakt en ik kreeg het niet voor elkaar te safen want Wifi lag er eens uit. Dus opnieuw.

Beste vrienden,
Vandaag pittige dag, maar eerst nog even over mijn knie. Het is goed gegaan, zelfs met de pittige klims die we achter de rug hebben. Dus de knie is definitief weer Pelgrimsvaardig, de knie-story sluit ik hierbij af.

Vandaag pittige dag met ruim 30 km en de laatste 8 km een flinke klim Het ging na het begin van de klim nog regenen en onweer was er ook bij. Maar we hebben het weer gered en we wandelen goed, zo zelfs dat we jongelui voorbij gaan. Het was de laatste grote klim van de Camino, want wat de laatste 6 dagen nog komt tot Santiago de Compostela is goed te doen.

Tot slot nog dit: Wilma Zeilmaker, al jaren Vierdaagse loper bij Oostendam, is met haar man Jaap in Spanje op vakantie en morgen treffen we elkaar. Dat is leuk en we verheugen ons er op hen te ontmoeten. Je krijgt daarna een verslagje.

Morgen een rustig dagje, ietsje meer dan 20 km; dus geen 30'er zoals de laatste dagen.

Nu nog even kijken naar mijn rugzaak, dan lekker tukkie doen en morgen ben ik om 05 40 uur op om klokslag 6 uur mijn wandelvrienden Jan en Marlies te wekken . Welterusten en droom maar over dat wandelen goed is.

Met Pelgrimsgroet Jaap

• 13 Juni 2017 - 18:27

John Valster:

Hallo ome Jaap ,nog bedankt voor de bel voor mijn 50e verjaardag. Gelukkig is het meegevallen met je val en kan je gelukkig het laatste stuk volbrengen om de bestemming te bereiken.Succes nog de laatste week en bedankt voor de bel,net als opa van Beek altijd zij.Grt John en Jol

• 13 Juni 2017 - 19:33

Ans En Willem:

Mooi Jaap..nog even te gaan.
    Lieve groet van ons.

• 13 Juni 2017 - 19:40

Henny Van T Hof:

Jeempie, wat ben je een kanjer, super!
    Nog heel veel succes, het vis nu nog maar een stukje, ha, ha.

Doe het je niet na.Nog heel veel wandelplezier,

Hartelijk e groet Henny van t Hof

• 13 Juni 2017 - 19:49

Carla Tieleman:

Dat is een heftige Dag geweest met klimmen en onweer en regen ! Wat zijn jullie gedrieen taaie Rakkers!

• 13 Juni 2017 - 20:09

Cees Van Wezel:

Hallo Jaap , Veel succes voor de laatste loodjes , we vinden je een kanjer.
    Groetjes uit Ambacht , Cees en Wil

• 13 Juni 2017 - 21:42

Yvon Hobers:

Nog even doorbijten met z"n 3 en . We zijn er bijna we zijn er bijna,
    zongen we vroeger ook op de wandelclub
    Succes en sterkte de laatste week.

gr. Jan en Yvon