2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit A Pobra do Caramiñal, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit A Pobra do Caramiñal, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

11 Juni 2017 | Spanje, A Pobra do Caramiñal

Beste vrienden,

Even de hak van mijn schoen en de innerlijke reis laten rusten vrienden, want vandaag ging het niet goed met mij, bij een gevaarlijke bergdaling gevallen. Hier mijn verhaal.

Goedemiddag alleen voor mij was het niet goed vandaag. We hebben de hoogste pas van alle bergen die we moeten bedwingen beklommen en dat is de Cruz de Ferro van 1504 meter. Boven de hoogste berg van de Camino staat een groot ijzeren kruis en de pelgrims kunnen met een steentje de last die ze met zich meedragen van zich afwerpen. En gezien de berg met steentjes en andere voorwerpen hebben dat er zeer velen gedaan. Ik heb er alleen even bij stilgestaan en mijn gedaachten gingen terug naar mijn lief. Daana zijn we aan het dalen geslagen en dat liep voor mij niet goed af Na ruim 1 km moeilijk dalen kwam ik ten val. Ik bleef haken achter een grote steen en daar lag ik. Zowel Jan en Marlies en nog een andere Pelgrim waren er snell bij en hielpen mij weer op de been. Gelukkig kon ik staan en reageerde ik goed, had geen verwondingen aan hoofd Wel aan mijn knie en elleboog. Mijn rechterknie een schaafwond en ook een kleine verwonding aan mijn ellaeboog. Na enkele minuten heb ik de afdaling weer voortgezet, heel rustig gelooen. Bij een rust tijdens de afdeling heeft Jan naar mijn knie gekeken en constateerde dat de knie flink wat dikker was dan mijn linkerknie. Er was naast de schaafwonden vocht in mijn knie gekomen, dus daarna moeten we bij het overnachtingsadres en dat is The Way Hotel in Molinaceca verder naar kijken. Bij het hotel aangekomen werden we zeer vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Uiteraard kwam mijn knie ter sprake en gelijk werd ik op een stoel gezet en zowel mijn knie als elleboog werden behandeld. Nou dat is naast de gastvrijheid toch heel bijzonder, niet? Daarna kwam de gastheer en die ging net mij mee naar mijn kamer en nam twee van de 4 kussens, lag die aan het voeteneind en maakte mij duidelijk: been op 2 kussens en rusten. Ik heb en nu is het half zeven, vanaf half vier gerust en vanbacht ook weer doen. En dan morgen kijken of de knie nog Pelgrimswaardig is. Ik heb er goede moed op en zal met de 30' er die we gaan lopen kijken of ik een tandje terug moet schakelen. Overigens heb ik van Jan nog 4 tabletten gekregen niet alleen tegen pijn, maar ook zijn het ontstekingsremmers. Morgen uiteraard meer.m en naar ik hoop goed nieuws ik groet u met de Pelgrimsgroet Jaap




  • 11 Juni 2017 - 18:13

    Carla Tieleman:

    Niet overbelasten hoor Jaap! Misschien een dag rust en de andere dag de rugzak laten bezorgen op je volgend adres ! Het zal zo zonde zijn als het laatste gedeelte in de soep valt! Hou je haaks Jaap!

  • 11 Juni 2017 - 19:30

    Wilma En Jaap Zeilmaker:

    Beste jaap, ik heb je een sms gezonden op jouw mobiele nr. Wij zijn op vakantie in Noord West Spanje. Laat svp even weten of de sms is aangekomen.
    mijn mobiele nr is 06 52487622


    met vr. gr.
    Wilma

  • 11 Juni 2017 - 19:35

    Agnes:

    Ach Jaap toch, dat is jammer! Hopen maar dat het morgenochtend meevalt. Succes morgen!!
    Groeten van Ton en Agnes

  • 11 Juni 2017 - 20:27

    Adrie:

    Hoi Jaap, na ons telefonisch contact wil ik je nog even beterschap wensen, rustig aan hoor! Hopelijk is het morgen weer beter! Liefs van ons!

  • 11 Juni 2017 - 21:49

    Ans En Willem:

    Jemig Jaap wat vervelend.
    Zullen wij voor jou dan maar eens een kaarsje opsteken?
    Doe rustig...want we willen je 19 juni onbeschadigd als het even kan in de armen sluiten.
    Morgen zijn wij in kathedraal van Salamanca...komt goed.
    Lieve groet Ans en Willem.p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 135556

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: