2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

09 Juni 2017 | Spanje, Astorga

Beste vrienden,

Ik kom eerst terug over mijn hak van de rechterschoen. Maar eerst over de dag van vandaag Het was niet zo ver, 22 km was goed te doen. Met de 22 km komen we op het aantal van precies 2.500 km. We waren na weer een vroege start vroeg in het hotel in de plaats Astorga. Na inchecken en een lekker douchje zijn we eerst wezen lunchen met een lekker getapt pilsje vooraf en na het eten naar de mooie kathedraal van Astorga geweest. We hebben er ons zelf rondgeleid met mobiele telefonische informatie, die ons in totaal 22 bezichtsplaatsen binnen de kathedraal bracht. Geweldig wat indrukwekkend al die afbeeldingen in schitterende beschilderingen en dan het houtsnijwerk En niet te vergeten de meer dan schitterende glas in lood ramen met ook allemaal bijbelse voorstellingen. Deze kathedraal kan zich zeker meten met die van Burgos en Leon, die we eerder bezocht hebben.

Dan over de hak. Als ik thuis zou zijn zat ik morgen in De Schoof bij Ali, de schoenmaker, de man die de hakken voor mij al gemaakt heeft. Ik heb ze bij mij alleen de hakken moeten er goed op geplakt worden en dat duurt niet alleen een dag denk ik, maar het moet ook professioneel gebeuren en daar twijfel ik aan. Maar ik zit hier in Ambacht . Na nog eens een keer de hak goed bekeken te hebben vertelde Jan: Jaap

Gaan nu weg voor het Pelgrimsmenu. Kijken of het verder gaan met verhaal vanavond nog lukt.

  • 09 Juni 2017 - 18:53

    Joke En Dick Van Dijk:

    2500km! Gefeliciteerd Jaap. Wat een afstand hebben jullie al afgelegd. Maarhet is nu aftellen. Zo leuk om je dagelijks verslag te lezen. Vol enthousiasme vertel je wat er op je pad komt. Maar het zijn de laatste loodjes die ze soms wel zwaar noemen. Maar volgens mij geeft dat juist kracht voor jullie. Veel goede kilometers nog toegewenst met een hartelijke Ambachtse groet!

  • 09 Juni 2017 - 22:12

    Ans En Willem:

    Jaap nu weten we nog niet hoe het met je hak is..
    HahahHa...je maakt het zoooooo spannend....
    Maar wat weer fantastisch....2500 km.
    Nog 10 dagen Jaap...dan sluiten we je in onze armen...want ja...
    Je bent gewoon een topper..
    We zullen samen in Santiago het glas heffen..
    Nog 300 km.te gaan....
    Lieve groet....

  • 10 Juni 2017 - 06:01

    Carla Tieleman:

    Wat eenTop prestatie 2500km! Nog even en Santiago is in zicht! Geweldig!!!!

  • 10 Juni 2017 - 19:15

    Pieta:

    Wat grandioos 2500 km het is echt bizonder hoe jullie het
    volhouden op naar het eind punt Santiago!!

    Lieve groet uit Ambacht Pieta.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 646
Totaal aantal bezoekers 135514

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: