2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Villavante, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Villavante, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

08 Juni 2017 | Spanje, Villavante

Beste vrienden,

Twee dingen: 1 de hak van Jaap en 2 hoe verloopt nou een dag van een Pelgrim. Daar gaan we.

1. Hak van Jaap. Na afloop vandaag heb ik Jan de hak van mijn rechterschoen laten beoordelen en ...... ja ik zit er door heen. Hoe verder? Nog eens goed bekijken en morgen zal ik vertellen hoe het verder gaat oftewel loopt het goed af voor mij. Maar wees gerust: lopen blijf ik doen hoor!

2. Verloop dag Pelgrim.
Vanmorgen vroeg opgestaan. Om 04.15 uur ging het zo: Jaap opstaan, het wekkertje liep af. Daarna mij aangekleed en om 04 45 uur Jan en Marlies gewekt. Daarna een ontbijt genoten en om 6 uur op stap gegaan voor 32 km, dit om de hitte van de middag voor te zijn. Ik moet zeggen: het liep heel goed en om 12.20 uur in Villavante aangekomen. Eerst ons gemeld en voor de administratie van alle drie paspoort overleggen. Daarna sleutel van kamer. De wandelstokken en bergschoenen niet naar kamer, maar van alle Pelgrimmers en dat zijn er zo' n 15 in geneenscappelijke ruimte buiten, wel beveiligd. Daarna eerst gegeten met een drankje erbij. Jan en ik hebben eerst een lekker tapje (bier) genomen. Nou na zo' n 30'er smaakte me dat toch, sjonge, sjonge!.? Geen mogelijkheid om hier als lunch Pelgrimsmenu te nuttigen, dus stokbrood met tonijn en tomaat er op besteld en ook dat ging erin als koek. Toen naar kamer en eerst wat ik dan doe: mijn loopkleren allemaal uit en bij de wastafel met shampoo uitgewassen, daarna in grote handdoek gerold, er op gedanst met mijn instappers, zodat het nog aanwezige nat in de handdoek gaat zitten en daarna of in kamer met raam open opgehangen of buiten als dat kan. Omdat het speciale kleding voor wandelaars is, wel aan de prijs, is het ook zo droog. Hoef niet te strijken, dus morgenochtend weer fris en fruitig verder. Daarna zelf onder de douche en als je een dikke 30 km gewandeld hebt in tamelijk heet weer, dan is zo, n douchje ook een tractatie. Daarna mijn rugzak weer in goede staat brengen en dan waar ik nu mee bezig ben het Pelgrimswandelnieuws op de site zetten. Daarna als er nog tijd is even de plaats bekijken Om 19.00 uur meestal eten en daarna mandje in, omdat het de andere dag altijd wel vroeg op is.

Tot slot: Santiago komt meer en meer in zicht Na morgen gaan we aftellen met nog 10 dagen, 9, 8, 7 enz.
en
Op verzoek morgen ingaan op:
1. Naast de fysieke tocht is er ook een innerlijke reis: hoe verloopt die?
2. Ben ik nog wel thuis als er zoveel uitnodigingen komen?
Beste vrienden het ga u allen goed. Met Pelgrimsgroet, Jaap

  • 09 Juni 2017 - 17:05

    Mijntje En Leo:

    Beste lopers als we die verhalen van jullie lezen vinden we jullie wel een stelletje helden,jullie zijn nu aan het aftellen we wensen jullie nog fijne dagen toe,groetjes Mijntje en Leo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 135564

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: