2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit León, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit León, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

07 Juni 2017 | Spanje, León

Beste vrienden,

Vandaag aangekomen in de grote stad Leon met een kathedraal zo groot, nog niet eerder zo' n grote kathedraal gezien. We gaan de kathedraal zo bezoeken. Dan over het Ierse aanbod om naar Ierland te komen om met Ierse Santiagogangers de Ierse wandeltochten te gaan lopen. En dat zijn er velen met hele mooie erbij. Hoe kwam het Ierse aanbod tot stand Nou een dikke week terug vroegen ze aan Jan: jullie lopen goed zeg wat een soepelheid. En al pratende vroegen de Ieren zijn jullie Jan en ik dus, broers. Dit mede omdat we nagenoeg hetzelfde gekleed waren. We hebben het uitgelegd en verder hadden ze grote bewondering voor ons. Laat nou gisteravond de Ieren in hetzelfde overnachtingsverblijf zijn. Dus hernieuwde kennismaking en het volgende speelde zich af. We aten gezamenlijk aan een tafel. Wij, de drie Ierse danes erbij met een Ierse heer, die met een van de dames is getrouwd. Na verloop van tijd; nadat we het o.a. over de plaatselijke kruidenier hadden gesproken, zie mijn verhaal van gisteren over Teuntje, zei een van de Ierse dames: als ik 100 wordt, mogen jullie komen, want ik ben het eerste 100 jaar van deze groep. Nou ik dacht, dat zit nog. Ik vroeg aan mjjn Ierse buurvrouw: hoe oud is ze. Zij zei dat ze bijna 70 jaar was. Toen heb ik tegen de Ierse, die ons uitnodigde gezegd: nou dan ben ik het eerst aan de beurt. Van het een kwam het ander. Het werd een gezellige boel en toen ik liet weten na de mooie wanelverhalen van de Ieren van vele tweedaagses in Ierland dat ik daar best wel eens naar toe zoe willien was de zaak zo beklonken. Ik ben van harte welkom bij de Ieren. We hebbeb gwgevens uitgewisseld en op naar Ierland. Verder over de hak van mijn rechterschoen. Weer wat verder afgesleten en ik laat er morgen naar de hak kijken door Jan Hij heeft dit al een meer keer meegemaakt en hoe de stand van zaken is: haalt de hak van mijn rechterschoen het, daar kom ik morgen op terug. Het is nu tegen half elf. Ga nu slapen, want morgen vroeg op zo wen uur of ahalf vijf. Willen vroeg weg er wordt namelijk warm en dan willen voor de grooste hitte weer bij het volgende overnachtingsadres zijn. Ik groet jullie met de pelgrimsgroet. Welterusten Jaap

  • 07 Juni 2017 - 17:47

    Wim Bravenboer:

    Beste Jaap,
    Ik heb de kachel aangezet, het is hier herfst, maar dit terzijde.
    Tijdens het zoeken naar informatie over de pelgrimstocht naar Santiago de Compostela kwam ik de volgende tekst tegen:

    "Bij een pelgrimstocht gaat het niet om het bereiken van een fysiek doel maar om het afleggen van een innerlijke reis".

    Heel erg toepasselijk vind je niet? Zou je mij iets kunnen vertellen van jouw "innerlijke reis".

    Buen Camino Amigo

    Wim Bravenboer

  • 07 Juni 2017 - 20:31

    John Valster:

    Leuk om al die verhalen weer te lezen.Zo te lezen komen jullie aardige mensen tegen onderweg en eten jullie lekker.Zal wel een mooie stad zijn Leon.Veel plezier nog en succes de komende week.Grt aan de schrammetjes uit Roosendaal

  • 08 Juni 2017 - 01:36

    Carla Tieleman:

    Geweldig Jaap,weer een mooie reis straks!wat een mooie mensen kom je op je Pad tegen, en doen he! Zolang het nog kan! Enne met de hakken over de(noordzee)sloot! Die halen het toch wel tot Santiago!

  • 08 Juni 2017 - 14:31

    Adrie:

    Hihi Jaap, straks ben je nooit meer thuis! Hoe moet dat nu?

  • 09 Juni 2017 - 00:02

    Ans En Willem:

    Fantastisch Jaap...op naar Ierland..
    Enne mijn broertje heeft toch wel van heeeeel veel zken hè...zelfs hakken..
    Vraag maar of hij veel van schoenmaker Heine in Castricum heeft geleerd..ik hoor het wel..

  • 09 Juni 2017 - 00:03

    Ans En Willem:

    Jaap ff correctie in de zin...
    Mijn broertje heeft van heeeel veel zaken verstand....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 135503

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: