2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Santa Eulalia de Oscos, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Santa Eulalia de Oscos, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

04 Juni 2017 | Spanje, Santa Eulalia de Oscos

Beste vrienden,
Naar Santiago te voet gaan is, zoals wij Jan, Marlies en ik dan kan je van velen horen, heel bijzonder. En als je vertelt: we zijn in Tambacht (op zijn Ambachts) begonnen en dat we inmiddels meer dan 2300 km er op hebben zitten, hoor je de even niks en dan hoor je oooooooeh uit Tambacht? Je oogst dan volle bewondering. Vandaag neem ik je mee met het Santiago aspect, hoe vergaat het met het eten en dan heb ik het over de lunch en het diner. Voor Pelgrimners is er nagenoeg in elke plaats een Pelgrimsmenu en de prijs varieert van € 10, = tot
€14,=. En wat kan je dan op je bordje krijgen? Hier komt het. Ik heb menu kaart gevonden in het Engels, makkelijker op even na te kijken wat het is.

Voorgerecht:
▪ goyse salad = salade van het huis of
▪ pumpkin soep = kippenbouillon, croutons, uitjes, spek, pompoen
▪ scrambled eggs = roerei met groente en paddenstoeltjes veek hoor
▪ peas met ham = soep met ham met bonen
▪vanmiddag niet, maar voor mij dikwijls spaghetti bolognese en dan hoor ik: als jij een vissie was geweest; kan het niet anders zijn san een kekkerbekkie.

Hoofdgerecht
☆ chicken stew = gebraden kip met gekookte aardappels
☆ veal stew = stoofpotje met vis en groente
☆ squid met onion = inktvis met knoflook en aardappel
☆battered gake = diepzeevis lijkt op kabeljauw

Nagerecht
¤ fruit
¤ yoghurt
¤ ijs

Verser nog fles rode wijn erbij met fles water en stokbrood. Ik zal foto erbij doen; wat ik vanmiddag genuttigd heb.
Over het algemeen gaan we lunchen als we uiterlijk voor een uur of half twee binnen zijn en ' s avonds dineren. Want de calorieën vliegen er af, maar komen er zo ook weer goed bij. De vraag: val je nu af van de grote inspanningen of ............... Jullie merken het wel als we weer thuis komen en dat begint al aardig op te schieten.
Met Pelgrimsgroet Jaap en eet smakelijk

• 04 Juni 2017 - 23:20

Ans En Willem:

Geweldig Jaap ...om dit allemaal te eten en te weten.
    Tot 19 juni...en ja ...het komt in zicht.
    Lieve groet...