2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

03 Juni 2017 | Spanje, Carrión de los Condes

Beste vrienden,
Jawel weer op een nieuw overnachtingsadres in Carrion de Los Conder. Naam hotel: San Zoilo. Weer goed gelopen en nu nadat we even zijn wezen lunchen met een goed smakend Pelgrimsmenu ( ik laat nog wel een keer weten uit welke gerechten we kunnen kiezen). Nu zoals beloofd de oorkonde, die de Pelgrim ontvangt als hij/zij volgens de Pelgrimsregrls de Camino tot een goed einde heeft gebracht.

Oorkonde vanuit Latijn ( zie 2/6) in Nederlands

Het Kapittel van deze zegenrijke Apostolische Jacobus en Natrepolitiane Kerk van Compostela.
Zegelbewaarder van het altaar van de Heilige Apostel Jacobus, verstrekt een authentieke oorkonde van het bezoek
aan alle Gelovigen en Pelgrims uit alle landen vsn de wereld,
die uit Godsvrucht of krachtens een gelofte naar de kerk komen van onze Apostel, Patroon en tirularis van Spanje, de Heilige Jacobus
en maakt bekend aan allen en ieder die dit lezen.
Dat mevrouw / de heer ........................
deze allerheiligste kerk uit eerbied godvruchtig heeft bezocht.
Ter bevestging hiervan geef ik haar/ hem deze oorkonde,
voozien van het zegel van voornoemde kerk;

Compostela .............. (datum)

Het randschrift luidt:
Zegel van het Kapittel van de Heilige Jacobus van Compostela

• 03 Juni 2017 - 20:54

Carla Tieleman:

Zo Jaap, dat heb je mooi uitgelegd, ik heb het als spiritueel ervaren en dat was ook goed, want ze vragen het aan je!
    Wat zal het straks vreemd zijn voor je, niet meer op de Camino te wandelen zo met zijn drieen, ik denk dat het voelt als lieve vrienden waar je drie maanden een mooie band mee opgebouwd heeft! Buene Camino...de mini pelgrim.

• 03 Juni 2017 - 22:21

Arie Verhoeven:

Ha Jaap,
    Dank voor al je dagelijkse verslaglegging. Ik herken in je verhalen de notulist van het HistGen ! Hoe zou dat toch komen? We hebben het hier druk met het vervangen van jou. Je postbode doet goed werk met het doorsturen van de post. De voorbereidingen voor de Zomerfair zijn in volle gang. Ook is er enige vordering in plannen Brommert, maar we zijn er nog niet. (Jij, geloof ik, ook nog niet helemaal, al begrijp ik dat je al aardig opschiet. Veel succes daarbij.
    Goede Pinksterdagen!
    Arie en Marja.

• 04 Juni 2017 - 11:00

Pieta:

Hallo Jaap,
    Op naar de laatste kilometers ik heb
    veel bewondering voor jullie.Nu nog maar
    extra genieten van alles wat je tegenkomt.

Lieve groet Pieta.

• 04 Juni 2017 - 12:51

Jo En Coby:

hallo jaap,

Was zeker vreemd op je verjaardag zo ver weg en met deze doelstelling waar je mee bezig bent.Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel plezier met de kilometers die je nog te gaan hebt naar jullie einddoel.En we hopen nog vele gezonde kilometers in de toekomst.
    Als wij alles lezen wat je beleefd dan gaat het nog prima!

Coby en Jo. en ook de groeten aan Jan en Marlies van ons.