2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

31 Mei 2017 | Spanje, Burgos

Woensdag 31 mei: we gaan verder!

Beste vrienden,

Het is 5 uur in de ochtend. Lekker geslapen en zal foto' tje maken van luxe slaapkamer. Net eruit en me klaarmaken voor een mooie wandeling naar Burgos. Grote stad waar we op tijd willen zijn om eens zoals ze bij ons vroeger zeiden en nu ook nog wel denk ik: we gaan lekker "stadten" Vandaag even van mij over hoe ver is het nog tot Santiago en daarna naar Finisstere. En wanneer we denken daar aan te komen en ............. hoe is het met de onderkant van mijn wandelschoen, met name de hak van mijn rechterschoen. Het profiel is ......... Ik laat jullie nog even in spanning met de vragen: schoenmaker nodig?

Het is 17.00 uur. Net terug van het "stadten", maar niet gewinkeld. De kathedraal van Burgos gezien en zelf een rondgang gemaakt met een mobiele (telefoon)gids Het was indrukwekkend, zoals ook de kathedraal heel indrukwekkend is. Google maar en tik in: kathedraal Burgos Spanje. Voor mij een van de mooiste kathedralen.

Over onze Santiago wandeltocht het volgende: we hebben er inmiddels 85 wandeldagen opzitten; met die van het najaar meegerekend. Aantal kms 2250: 85 = 26,5 gemiddeld. Naar Santiago nog 498 km te gaan en met Finisterre erbij bijna nog 600. Het is nog wel een heel eind, maar het gaat goed Dat het zo mag blijven gaan.

Morgen over mijn hak van rechterschoen met de vraag: haalt mijn hak van de rechterschoen het einde, dus Finisterre of niet?
en
Santiago op welke dag in beeld en waar heb je recht op? Een pelgrimsoorkonde wacht ons dan en daar is nog wel het een en ander over te vertellen.

Ik groet u allen Dank voor jullie steun en we gaan op naar Santiago en dan naar wat ze noemen het eind van de wereld, naam plaats Finisterre. Met Pelgrimsgroet Jaap

  • 31 Mei 2017 - 08:55

    Carla Tieleman:

    Ja Jaap, nieuwe schoenen,maar na zoveel kilometers moeten ze onderhand wel versleten zijn!(wie doet jou na !)respect!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 135521

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: