2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago, de Pyreneeën

Door: JaapvanBeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

22 Mei 2017 | Spanje, Pamplona

Beste vrienden,

Hier mijn wat ik noem zielenroerselen. Ik zou er even voor gaan zitten, alleen ik moet op de tijd letten. Om kwart voor vijf op om verder te trekken. En dan houdt u mijn Santiago zielenroerselen nog even tegoed. Want wie schetst mijn verbazing. Al lopende naar de mooie en ook levendige stad Pamplona kwamen we bij een Pelgrimsoord waar we de zaligsprekingen van de Pelgrim meekregen. En ik kan wel zeggen: toeval bestaat niet, het moet zo zijn. Dus nu enkele van de 10 Pelgrim zaligsprekingen en u zult begrijpen waarom ik neld: toeval vestaat niet. Mmorgen zal ik die ik in gedachten had er bij doen.

DE PELGRIM ZALIGSPREKINGEN
1 Gezegend bent u als Pelgrim als u ontdekt, dat een stap achteruit om iemand te helpen meer waard is dan 100 stappen vooruit zonder te zien wat er aan uw zijde gebeurt;
2. Gezegend bent u als Pelgrim als u geen woorden heeft voor uw dankbaarheid voor alles dat u verrast bij iedere wending van het pad.

Morgen ga ik er verder op in. Ik moet zeggen: beste vrienden wat een weelde om alleen maar te wandelen in de meer dan schone natuur, zie altijd wat anders en ik zeg het maar zo: op mijn bordje lag veel en ik hoop bij terugkeer, dat de drukte van alle dag mij niet langer in zijn greep houdt, maar dat ik zolang het mij gegeven mag zijn mijn leven anders kan invullen. Ik reken op u allen, die mijn (verengings) pad kruisen. Graag met mij meedenken op welke wijze ik verder door het leven kan gaan. Ik vertrouw er ten volle op, dat u daarover met me mee wilt denken.

Ik groet u allen, het moge u goed gaan en het beste van een tot nu toe soepel lopende Santiagoganger. Met Pelgrimsgroet en nog ongeveer een 900 km te gaan, Adios Jaap

  • 23 Mei 2017 - 07:04

    Carla Tieleman:

    Mooi beschreven Jaap,wat een Pelgrimganger op zijn weg tegenkomt! En ik minipelgrim heeft dat ook ervaren op mijn pad. Iedere dag is uniek , ik ben daar geweest in Santiago heeft daar menig traantje gelaten ,zo mooi!!!
    Buene Camino de minipelgrim

  • 24 Mei 2017 - 22:17

    ANS EN WILLEM:

    Jaap wat een mooi verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 135567

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: