2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Sallespisse, Frankrijk van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis Santiago - Reisverslag uit Sallespisse, Frankrijk van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis Santiago

Door: Jaap van BeekHendrik-Ido-Ambacht

Blijf op de hoogte en volg Jaap

11 Mei 2017 | Frankrijk, Sallespisse

Beste vrienden,
Weer in de lucht Net op overnachtingsadres aangekomen in het plaatsje met de bijzondere naam Sallespisse en gelijk aan de slag met wat ik gisteren aangekaart heb

Maar eerst even over de wandeldag vandaag. Weer zoals gisteren in de regen gelopen. We begonnen er mee, maar dat knapte gauw op en verder goed weer gehad En dan de Pyreneeën: jawel vandaag in de verte gezien, we zitten er nog zo''n 70 km van af. Een prachtig gezicht zo op afstand en we worden welkom geheten door het Bergenland Comité maak ik er maar van. Ze lonken wel om te kijken wat de drie Nederlanders er van maken. We gaan uiteraard ons best doen om de Pyreneeën te bedwingen.

Dan:

1. Over de blaren op de grote teen, zowel linkse als rechtse voet. Neen niet op de tenen laten trappen en ook niet met lange tenen gelopen. Jan had een verklaring ervoor. Met name met het dalen komt de grote teen in het nauw; deze wordt naar voren gedrukt. De teen schuurt als het ware tegen de schoenwand aan en daardoor zou de blaavorming kunnen komen. Ik heb ze nu afgeplakt met Tenzoplast en minder last ervan;
2. Over de schoenhak. Ik heb in de Schoof bij Ali twee hakken en twee zolen gekocht. De zolen kan ik tussentijd's terugsturen, niet nodig. Dan ook niet verder meenemen, want dan zeggen ze tegen mij: we noemen je halve zool. Anders ligt het met de hakken. Ik heb met Jan overleg gepleegd. Zijn hakken zijn in vrij korte tijd en dan praat ik vanaf Reims totaal versleten, terwijl de hakken van mij al meer dan 3/4 jaar meegaan. Jan loopt met de versleten hakken tot de Pyreneeën en dat is bij elkaar een kleine 200 km. Die van mij kunnen dan best nog wat honderden kms mee. De hakken neem ik dus verder mee. Nog een argument om het bij begin Pyreneeën niet te doen: je weet nooit hoe ze er onder gedaan worden, bij Ali in De Schoof wordt dat perfect gedaan, maar de schoenhak per kan er ook een potje van maken en dan voel ik mij een hak gezet. Zo dat was het: vanavond een dure overnachting, maar ook wat bijzonder: culturele intermezzo Wat dat is hoor je morgen wel. Met Pelgrimsgroet Jaap





  • 11 Mei 2017 - 17:52

    Carla Tieleman:

    Zo wat ver al.hier in portugal ookvolop regen.ik zitnu in rubiaes,matrassen op de grond.een slaapplaats voor 5euro.daar doet een pelgrim het wel voor,want die is tevreden als hij maar een plek heeft om te overnachten.!de mini pelgrim Bon Camino!

  • 11 Mei 2017 - 22:15

    Johan Alblas:

    Hallo Jaap,

    Wij wensen je veel succes met het verwerken van je blaren.
    de Pyreneeën zal een uitdaging apart worden voor julie denken wij ook hier heel veel succes om de bergen te bedwingen.
    Verder in H.I.Ambacht alles in orde. O ja sorry voor de overlast met het alarm ik zal beter opletten gaat nu weer goed.
    Groetjes van de verzorgende buurtjes en van Porky.

  • 25 Mei 2017 - 16:45

    Ans En Willem.:

    Leuk verslag Jaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 135519

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: