2e gedeelte voetreis naar Santiago - Reisverslag uit Schardam, Nederland van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis naar Santiago - Reisverslag uit Schardam, Nederland van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis naar Santiago

Door: Jaap van Beek

Blijf op de hoogte en volg Jaap

10 April 2017 | Nederland, Schardam

Beste vrienden,

Aangekomen in het plaatsje of anders gezegd gehucht Saint Reviere. Wat mij daar gelijk opviel was het oude PTT-kantoor. Ik heb 40 jaar voor de PTT,voor het mooie bedrijf mogen werken, maar zo' mooi gebouw heb ik bij ons vroeger nog nooit gezien, schitterend. Alleen - zie het verslag van Jan op Elizabethenjan.waarbenjij.nu - kon ik daar niet slapen. Geen snurkers bij de post, dat kon ik niet maken natuurlijk. Zou ik de naam van good-old PTT oneer aan doen. Na overleg kon ik in de oude overnachtingsplaats op het gemeentehuis doorbrengen. Het gezegde "alle nadeel heb zijn voordeel" kwam hier ook weer tot zijn recht. Zal foto bijvoegen, niet gelijk maar over een dag of wat. Je hebt mijn verhaal over de burgemeester gelezen in vorig bericht. Nou je hebt hier ook een nachtburgemeester en omdat er geen kandidaat was heb ik me aangemeld en ben gekozen. Voor een nacht de nachtburgemeester van Saint Rivière geweest en wat denk je: geen enkel incident, iedereen kon lekker slapen. Heeft mijn snurkprobleem toch ook positieve facetten, niet? Vandaag gelopen naar Guerigny, dat was 34 komen. Net terug van een lekker Frans menuutje en nog even de blog bijgewerkt. Vrienden gegroet van de Pelgrimganger Jaap.





  • 10 April 2017 - 22:09

    Adrie:

    Leuk weer, ga zo door!!! Grtjs. Je zussssss

  • 11 April 2017 - 12:54

    Agnes:

    Ha Pelgrimganger Jaap,

    Je hebt weer mooi wat beleefd! Jij de nachtburgemeester van Saint Revière! Geen betere waker over het dorp dan jij! Jullie zijn een mooi stel met elkaar.
    Goede tocht verder.
    Groeten van Ton en Agnes

  • 11 April 2017 - 21:57

    Carla:

    Zo nachtburgemeester!
    en ik maar denken dat je het hele postkantoor bij elkaar gesnurkt had , maar zo ineens weer een eretitel!
    Ja Jaap wat wordt je nog meer op je Camino!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 135498

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: