2e gedeelte voetreis naar Santiago - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis naar Santiago - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis naar Santiago

Door: Jaap van Beek

Blijf op de hoogte en volg Jaap

07 April 2017 | Nederland, Zeewolde

Beste volgers,
Vandaag aangekomen in Vezeley en de km- stand loopt met de kms van vorig jaar meegerekend , al tegen de 1000 kms. Morgen overschrijden we die grens, zie verder voor dagverslag de site van Elizabethenjan.waarbenjij.nu Ik ga verder met mijn rugzak.Gewicht zo' n 12 kilo. En als je dan de 1e dag - zie verder mijn verslag van de 1e dag - qua afstand in het diepe duikt, dan eist dat zijn tol. Althans dat was met mij. Jan en Marlies zeiden beiden : Jaap heb jij last van je linker schouder, je loop zo scheef naar de linkerkant? En ja ik had de rugzak de 1e dag niet goed gevuld, teveel gewicht naar een kant, in dit geval de linkse. Gelukkig toch uitgelopen en geen naweeën gekregen. Tot vandaag er mee bezig geweest met mijn rugzak en nog geen 100 %, maar dat haal je ook niet volgens de echte kenners.

Dan over het Deense en Spaanse paartje. Ziij spraken ons aan in Reims toen we daar waren. De Deense man vertelde: hij was 81 en de Franse partner was 53. Maar bijzonder was dat hij zich 53 vogelde en zij 81. De Deen had een bijzondere neus dat mij ontlokte zo die heeft er een neusje voor. Jan vroeg aan mij: hoe zou je zo' n neus willen noemen? Nou zeg ik: doe jij maar een gok. Laat nou gok in de dagelijkse taal ook neus betekent, dan kan je wel nagaan dat er sprake was van enige hilariteit. De neus hebben we aangeduid als aardbeien neus en dat was goed getypeerd.

Beste mensen je hebt nog tegoed het verhaal van de burgemeester van Bessie-sur-Cure. Nou dat maak je niet veel mee, zo' n boeiend verhaal. Jan Schram heeft er al aandacht aan geschonken, dus op naar zijn site van Jan en van mij krijg je het verhaal vanuit mijn gezichtspunt, nieuwsgierig: morgenavond rond de klok van 10 uur weet je meer.

Het is 23.15 en tijd om te gaan slapen, morgen weer een pittige dag. Ik groet jullie allen. Jaap

  • 08 April 2017 - 00:10

    Carla:

    Ja Jaap,het( Neusje)van de zalm is toch je rugzak rechthouden hoor!!
    Pluk de dag morgen weer he!!

  • 08 April 2017 - 20:12

    John Valster:

    Leuk om weer iets te lezen ,we zagen net op het journaal de kaart van Frankrijk en zeiden waar zal ome Jaap zijn.Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 834
Totaal aantal bezoekers 135501

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: