2e gedeelte voetreis naar Santiago - Reisverslag uit Incourt, België van Jaap Beek - WaarBenJij.nu 2e gedeelte voetreis naar Santiago - Reisverslag uit Incourt, België van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

2e gedeelte voetreis naar Santiago

Door: Jaap van Beek

Blijf op de hoogte en volg Jaap

06 April 2017 | België, Incourt

Beste volgers,
Jawel, eindelijk gelukt en dan op naar het 2e verslag. Ik begin met vorige week zondag. Ik heb in de Open Hofkerk Hendrik-Ido-Ambacht van Ds. Moerland de Pelgrimszegen ontvangen. In een redelijk bezette kerkdienst waren velen, waaronder familie, buren en wandelsportvrienden die dit met me meemaakten. Een bijzonder en ook indrukwekkend gebeurtenis. Hieronder de Pelgrimzegen, die Ds Moerland heeft uitgesproken.

De Eeuwige moge voor u uitgaan als een licht op de weg door het leven. De Eeuwige moge naast je voortgaan je beschermend met zijn arm. Moge de Eeuwige achter je zijn wanneer gevaar in de rug je bedreigt. Moge de Eeuwige onder je zijn, een veilig net wanneer je mocht vallen. De Eeuwige moge binnen in je zijn je trooster in dagen van droefenis. De Eeuwige moge rondom je zijn als een schild en beschutting. Moge de Eeuwige ook boven je zijn om je zijn zegen te geven. Amen.

Zoals velen weten ben ik sedert bijna 2 jaar alleen, maar ik voel me niet alleen. Naast mijn zeer meelevende zussen en zwagers, buren en vele andere gaat de Heer van het Leven op mijn Pelgrimspad mee. Zo voel ik dat aan en het is sterker geworden zeker mede door de zware zorgperiode voor mijn lief Helena en schoonmama Jacoba. Allen, die of bij de kerkdienst zijn geweest of mij op andere wijze het beste hebben toegewenst op het Pelgrimspad, heel hartelijk dank daarvoor.

Over naar de wandelzaken. Het is nu woensdagavond en we zijn in Courgis aangekomen, Aantal kms met die van de 1e ronde erbij zo' 930. Courgis een heel klein plaatsje. Ik heb hier een aparte slaapkamer, een luxe hoor! En ook maar gelukkig, want eergisternacht was de houtzagerij naaste familie van mij. Zie hiervoor de site van Jan op www.Elizabethenjan.waarbenjij.nu Het verhaal van de rugzakken en het Deens/Franse stel komt er nog aan. Tot dan en met Pelgrimsgroet. Jacques de Ronfleur ( Frans voor de ronker)

  • 06 April 2017 - 20:29

    Heleen:

    Ha Jaap,
    Geweldig dat jullie al zoveel kilometers gelopen hebben zeg. Ongeveer een derde van de reis mag je afvinken. Super!
    Nog heel veel goede kilometers gewenst hoor en ook hartelijke groeten voor Jan en Marlies.
    Bert en Heleen Alblas

  • 06 April 2017 - 23:33

    Adrie:

    Leuk en mooi om te lezen! Zijn benieuwd naar de volgende verhalen!

  • 07 April 2017 - 07:13

    Elly Aveling:

    Hay Jaap,

    Leuk om dit te lezen en dat het voorspoedig gaat.
    Hoop dat ik vanaf maandaag internet heb in de hotels die ik ga bezoeken 9 dan kan ik jullue bliven volgen) op mijn reis naar Indonesië.
    ik wens jullie een voorspoedige pelgrims tocht, verder.

    Groetjes en liefs,
    Elly

  • 07 April 2017 - 17:21

    Arie En Marian :

    Haha Jaap ,

    Fijn dat het wandelen zo voorspoedig gaat. Geniet van het wandelen en het doel!
    Mooi ook dat je niet alleen voelt!

    Heel hartelijke groeten ook voor Marlies en Jan,

    de Witjes.

  • 10 April 2017 - 23:00

    Greetje Pors:

    Hallo Jaap,








    Hoi Jaap,Marlies en Jan,
    In ons huis aan de Hoge Kade wordt er veel aan jullie gedacht.
    Fijn om jullie zo te kunnen volgen.
    En gelukkig gaat de wandeling voorspoedig, zoals we lezen.
    We wensen jullie een voorspoedige reis verder.
    Hartelijke groet,
    Greetje en Piet










































    marlies en jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 952
Totaal aantal bezoekers 135527

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: