Reisverslag voettocht Santiago de Compostela - Reisverslag uit Kessingland, Verenigd Koninkrijk van Jaap Beek - WaarBenJij.nu Reisverslag voettocht Santiago de Compostela - Reisverslag uit Kessingland, Verenigd Koninkrijk van Jaap Beek - WaarBenJij.nu

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Door: Jaap van Beek

Blijf op de hoogte en volg Jaap

14 Maart 2017 | Verenigd Koninkrijk, Kessingland

1. Santiago op mijn pad
Ze zeggen wel eens: nou dat is ook toevallig, maar is dat wel zo? Of zou het zo moeten zijn? En dat laatste is op mij, denk ik, van toepassing. Ik ben al een tijdje bezig om na te denken hoe ik, nu ik alleen ben, voor de rest van mijn leven ga doen. Ik ben al een beetje aan het afbouwen met de vele verenigingsactiviteiten. Maar hoe pak je dat aan? Laat nu mijn wandelmaat Jan Schram het voor mij lumineuze idee opgevat hebben: ik heb naar Santiago gefietst Jaap en nu wil ik Santiago gaan bedwingen en dan lopende. Ik heb me toen ik dat hoorde gelijk gezegd: dan volg ik jou op het Pelgrimspad Jan. En ook Jan zijn echtgenote Marlies sloot zich aan. Als bijzonderheid kan nog vermeld worden, dat de route de Jacobsroute wordt genoemd en Jacob is mijn doopnaam. Nou je kan dan toch wel zeggen: het valt op zijn plaats. Des te meer omdat Santiago betekent: Sint Jacobus oftewel Jacob dan vermeld als Jacobus. De beroemde schelp, die als je het over Santiago hebt de Jacobsschelp genoemd. Nou meer hoef ik hierover niet te vermelden. Voor mij duidelijk dat het op mijn pad is gekomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 08 Maart 2017
Verslag gelezen: 931
Totaal aantal bezoekers 135484

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 31 December 2017

Reisverslag voettocht Santiago de Compostela

Landen bezocht: